-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3932 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

درخواست مي كنم پاسخ دهيد درمورد سياستهاي حاكم در جامعه كه دولتمردان دارند اين بينش درجامعه وجود داردكه دولتمردان راستگرا سياستي همچون انگلستان را در پيش گرفته وسياستمردان وقت دولت آقاي خاتمي سياستهاي آنها رنگ و بوي آمريكا را دارد خواهشمند است توضيح دهيد.

1) قبل از پيروزي انقلاب اسلامي (درزمان حكومت پهلوي) آنچه شايع وبلكه واقعيت داشت اين بود كه رضاشاه پهلوي سر سلسله اين خاندان با پشتيباني وبرنامه ريزي انگليس و برخي كشورهاي ديگر قدرت را بدست گرفت. خط دهي ها وتأمين منافع انگليس همچنان ادامه داشت تا اينكه بعد از كودتاي 28 مرداد 32، كه توسط عوامل آمريكا درايران انجام گرفت مجدداً محمد رضا پهلوي پس از نوعي فرار وكناره گيري به حكومت بازگشت. لذا ازآن زمان به بعد آنچه مد نظر شاه و حكومت پهلوي بود تأمين خواسته ها ومنافع آمريكا وغرب درايران مي باشد. وبه همين خاطر باتوجه به دو قطبي بودن قدرت درجهان دراين دوران، كشورما با روسيه روابط چندان گرم وموفقي نداشته است. پس از پيروزي انقلاب اسلامي، بخاطر موضعگيري هاي قلدرمآبانه وزورگويانه آمريكا از جمله بلوكه كردن دارائي هاي ايران دربانكهاي آمريكا، حمله نظامي به ايران درجريان صحراي طبس، كودتاي نافرجام پايگاه نوژه، حمله موشكي به هواپيماي مسافربري ايران وحمايت همه جانبه از تهاجم نظامي عراق به ايران ودههاتوطئه ديگر حكومت آمريكا، روابط سياسي ايران وآمريكا قطع گرديد. وآنچه درسياست خارجي جمهوري اسلامي مطرح است، برقراري روابط عادلانه، تأمين منافع ايران وعدم برخوردهاي زورگويانه توسط ديگر كشورهاست. كه هر كشوري بتواند بهتر اين اصول را رعايت كند وزمينه هاي مختلف همكاري سياسي، اقتصادي، نظامي وغيره را بيشتر داشته باشد جمهوري اسلامي ايران با او رابطه بهتري خواهدداشت. واينطور نيست كه تحت تأثير سياستهاي يك كشور بخصوصي قرار بگيرد . به همين دليل درطول تاريخ انقلاب اسلامي حتي درمورد يك كشور مانند انگليس يا آلمان ويا غير اينها شاهد فراز ونشيب وشدت وضعف درروابط باآنها هستيم و اين دقيقاً بخاطر نحوة موضعگيري آنها درقبال مسائل مختلف مورد علاقه ومهم براي جمهوري اسلامي است و ربطي به رئيس جمهور زمان ندارد .



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.